Okulda İyi Oluş (Well-being at School)

Okulda İyi Oluş (Well-being at School)

08.10.2024 83

Twinning 2024 yılı teması Avrupa Komisyonu tarafından, “Okulda İyi Oluş – Well-being at school” olarak belirlenmiştir.  İyi oluş; kişinin fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal sağlığına yönelik genel durumu ifade etmektedir. Eğitim sadece öğrencilere bilgi ve beceri öğretmek değil, aynı zamanda onlara birey olarak öğrenip gelişebilecekleri güvenli ve besleyici ortamlar sağlamayı da kapsamaktadır. Okullar öğrencilere öğrenme alanları sağlamakla birlikte aynı zamanda onlar için önemli sosyal ve duygusal gelişim alanlarıdır. Çocuklar ve gençler zamanlarının çoğunu okulda geçirirler ve bu nedenle okullar onların iyi oluşunu geliştirmede ve korumada kritik bir rol oynamaktadır. Okul ortamında kendilerini güvende, desteklenmiş ve okula bağlı hisseden öğrencilerin akademik ve kişisel olarak başarılı olma olasılıkları daha yüksektir. Öğrenciler bu ortamlarda öğrenme alanlarına daha fazla katılmakta, akranları ve öğretmenleriyle sağlıklı ilişkiler geliştirmekte ve okul dışındaki yaşamın zorlukları/fırsatlarıyla yüzleşmeye daha hazırlıklı olmaktadırlar. eTwinning faaliyeti, eğitim sistemlerinin eşitlikçi ve kapsayıcı olması için; kişisel, aile, kültürel ve sosyo-ekonomik durum farketmeden herkesin potansiyelini gerçekleştirmesini sağlama amacını taşımaktadır. Bu amaç doğrultusunda okullarda, herkesin (öğrenci, öğretmen, veli) hoşgörüyle karşılandığı, değer verildiğini hissettiği ve herhangi bir ayrımcılığa uğramadan özgürce kendisini ifade edebileceği güvenli bir ortam oluşturulması beklenmektedir. Okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve mesleki eğitimdeki eğitimciler için bütüncül bir yaklaşımla iyi olma ve zihin sağlığı alanlarını keşfetmeyi ve entegre etmeyi amaçlamaktadır. İyi oluş, Life Comp çerçevesinde yer almakta ve bireylerin fiziksel ve duygusal sağlık duygusu, olumlu ilişkiler, dayanıklılık, bir amaç ve anlam duygusu yaşadığı durumları belirtmektedir. Bireylerin fiziksel iyi oluş, bilişsel iyi oluş, duygusal iyi oluş ve sosyal iyi oluşunun sağlanabilmesi gerekli olan özelliklerin kazandırılması, çalışmaların yapılması vb. etkinlikleri içeren projeler bu kategori kapsamında değerlendirilecektir.